Toimitus- ja peruutusehdoissa sovelletaan Eventio Oy:n toimitusehtoja
Eventio Oy – Yleiset tapahtumamyynnin toimitusehdot
23.11.2019
Seuraavia yleisiä toimitusehtoja sovelletaan Eventio Oy:n (Y-tunnus 1925337-4) ylläpitämissä tapahtumaverkkokaupoissa, ellei tapahtumajärjestäjä ole omissa tapahtumamyynnin ehdoissa määritellyt poikkeavasti.
Eventio Oy ylläpitää tapahtumajärjestäjän verkkokauppaa ja toimii tapahtumalippujen tai muiden tapahtumaan liittyvien oheistuotteiden ja -palveluiden välittäjänä.
Tapahtumajärjestäjä vastaa tapahtuman järjestämisestä, sisällön tuottamisesta, turvallisuudesta sekä muista yleisistä järjestelyistä. Tapahtumajärjestäjä voi käyttää ulkopuolisia kumppaneita tapahtumatuotannossa sekä siihen liittyvien oheispalveluiden tuottamisessa tai oheistuotteiden toimittamisessa.
Maksaminen
Asiakas suorittaa maksun tilauksestaan tavallisimmin tilaushetkellä pankkien verkkopankkitunnuksilla tai yleisillä korttimaksuvälineillä. Vaihtoehtoisesti asiakas voi valita maksutavaksi kohdennetut maksuvälineet (ns. kulttuuri- tai liikuntasetelit tai niitä vastaavat reaaliaikaiset saldomaksut) tai laskutuksen. Tapahtumajärjestäjä valitsee kulloinkin käytettävissä olevat maksutavat, joita Eventio tarjoaa asiakkaalle.
Tilaus vahvistetaan, kun maksu on saapunut ja kirjautunut onnistuneesti Evention järjestelmään. Eventio lähettää tilauksesta kuitin sekä mahdolliset tapahtumaliput asiakkaan valitsemalla toimitustavalla. Tilauksessa eriteltyjen ja tapahtumaan liittyvien lisäpalveluiden tai oheispalveluiden toimittamiseksi Eventio toimittaa tilaustiedot edelleen sille yhteistyökumppanille, joka suorittaa näiden tuotteiden tai palveluiden toimittamisen.
Toimitustavat ja maantieteelliset toimitusrajoitukset
-
Sähköinen toimitus (PDF-tiedosto sähköpostitse, tekstiviesti, lippu mobiilisovellukseen): ei maantieteellisiä rajoituksia
-
Postitus: Suomi ja muut EU/ETA-maat
-
Nouto tapahtumajärjestäjän määrittelemästä paikasta
Tapahtumajärjestäjä voi määritellä kulloinkin valittavissa olevat toimitustavat tilauksen sisällön ja ajankohdan mukaisesti.
Muutos- ja palautusehdot
Maksetun tilauksen peruuttaminen:
-
Verkkokaupasta tehdyt ja samassa yhteydessä maksetut tapahtumaostokset ja -ilmoittautumiset ovat sitovia, eikä niissä ole peruutusoikeutta (Kuluttajansuojalaki 16§ 11 mom.)
-
Tapahtumalippujen ohessa myytävissä tavaratuotteissa on normaali 14 päivän palautusoikeus.
-
Jos urheilu- tai muuhun vastaavaan osallistujatapahtumaan osallistuminen ei lääkärintodistuksen
perusteella ole mahdollista tapahtumapäivänä, osallistuminen on mahdollista peruuttaa ja osallistumismaksu palautetaan. Palautuspyyntö on tehtävä tapahtumajärjestäjälle tai Eventiolle viimeistään 7 vuorokauden sisällä tapahtumapäivästä.
Maksetun tilauksen muuttaminen:
Verkkokaupassa tehdyt ja samassa yhteydessä maksetut tapahtumaostokset eivät ole muutettavissa maksun suorittamisen jälkeen, poikkeuksena selkeät virheet osallistujatiedoissa.
-
Selkeiden virheiden korjaamiseksi (esimerkiksi väärä sarja, virheellinen syntymäaika) tehtävät muutokset on mahdollista tehdä tilauksen maksamisen jälkeen ottamalla yhteyttä Evention asiakaspalveluun tai tapahtumajärjestäjään.
-
Osallistumisen siirto toiselle henkilölle lasketaan tilauksen peruuttamiseksi ja siinä noudatetaan peruutusehtoja.
Maksamattoman tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen:
-
Jos maksusuoritusta ei ole kirjattu Eventioon, voi tilauksen peruuttaa ja sitä muuttaa kuluitta ns. varausaikana. Varausaika on oletuksena 2 pankkipäivää tilauksen tekemisen jälkeen, kuitenkin enintään tapahtumapäivää edeltävään päivään saakka.
-
Kun varausaika on päättynyt, Eventiolla on oikeus peruuttaa maksamattomaksi jääneet tilaukset. Eventiolla on myös oikeus peruuttaa maksamattomaksi jääneet tilaukset, jos on selvää että asiakas on tehnyt vastaavan maksetun tilauksen myöhemmin.
Reklamaatiot ja hyvitykset
Mikäli asiakas katsoo, että tapahtumajärjestäjä ei ole järjestänyt tapahtumaa asianmukaisesti, palvelutaso poikkeaa asiakkaalle luvatusta tai pääsy tapahtumaan evätään, asiakkaalla on oikeus ottaa yhteyttä Eventio Oy:n asiakaspalveluun ja vaatia kaupan purkua. Reklamaatio on tehtävä kirjallisesti viimeistään 7 päivää tapahtuman päättymisen jälkeen.
Silloin kun Eventio vastaa tapahtumajärjestäjän rahaliikenteestä, Eventio huolehtii mahdollisten asiakkaiden esittämien reklamaatioiden käsittelystä sekä vastaa maksujen hyvittämisestä, mikäli asiakkaalla on oikeus hyvitykseen. Hyvitettävä summa rajoittuu enintään asiakkaan alun perin maksamaan summaan.
Evention asiakaspalvelun yhteystiedot
Eventio Oy
Juristinkatu 6
20780 Kaarina (Finland)sähköposti: asiakaspalvelu@eventio.com puhelin: 0403 110 565 (ark 9-16) Yksityisyys
Eventio Oy käsittelee asiakkaiden ja tapahtumavieraiden henkilötietoja vain siltä osin, kuin on tarpeellista verkkokaupan ylläpitämiseksi, asiakaspalvelun toteuttamiseksi sekä tilausten toimittamiseksi. Evention ja tapahtumajärjestäjän yhteiset tietosuojaselosteet ovat nähtävillä kunkin verkkokaupan yhteydessä.